آموزش

همه چیز برای همه

چگونگی برخورد با دانش آموزان مبتلابه صرع


گروه سلامت: چگونگی رفتار معلم، والدین، اطرافیان و همکلاسی های فرد مبتلابه صرع اهمیت بسزایی دارد؛ چرا که با این افراد باید عاقلانه و متعادل برخورد کرد. توجه بیش از حد و یا بی توجهی زیاد چه در مدرسه و چه در منزل و یا اجتماع دارای عوارض منفی روی این افراد است.
    سیدعباس سیدعلیپور، کارشناس فیزیوتراپی در پژوهشی دراین باره می گوید: معلم و والدین باید فرد صرعی را با تمام توانایی ها و محدودیت هایش بپذیرند و با توجه به توانایی هایش برنامه ریزی کنند و او را بدعادت و به اصطلاح نازک نارنجی نکنند، چون این خود باعث کم شدن اعتماد به نفس می شود.
    بیشتر کودکان مبتلابه صرع از بهره هوشی طبیعی برخوردارند، اما ممکن است برخی از نظر هوشی عقب مانده باشند یا این که از نظر هوشی طبیعی بوده ولی عوارض داروها باعث شل شدن عضلات و چاقی وی شود و او را در عمل کند نماید، بنابراین نباید آنها را به انجام کارها و ورزش ها و حرکات سریع وادار کرد. همچنین نباید اجازه داد که وی از جمعیت دور بماند و ساکت بنشیند، بلکه باید زمینه تحرک وی را فراهم کرد.
    والدین یا معلم باید به دانش آموز صرعی آموزش دهند که دارو را باید با دوز صحیح و بموقع مصرف کنند و از عوارض آن نگران نباشند و حتی دارو را خودسر قطع نکنند.
    این دانش آموزان از انجام کارهای پراسترس و هیجان آور و سخت باید خودداری کنند، چون می تواند باعث بروز صرع شود.
    همچنین کم خوابی و عدم استراحت کافی نیز می تواند موجب بروز تشنج شود، بنابراین استراحت کافی برای این قبیل افراد لازم است.
    به طور کلی انجام تمامی ورزش ها حتی دوچرخه سواری، کوهپیمایی، شنا و... با حضور مربی و مطلع کردن او نسبت به بیماری باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان خواهد شد.



 
 
src='http://www.ghatreh.com/news/cat-0-2-20.js'>